- SUPERDEALS
- Rødvin
- Hvidvin
- Rosévin
- Andre vintyper
- Bobler
- Rundt om bobler
- Mousserende
- Champagne
- Producenter
- Populære
- Spiritus
- Rundt om spiritus
- Spiritus hovedtyper
- Spiritus undertyper
- Populære
- Fine Wine & Spirits
- Rundt om En Primeur / Fine Wine
- Fine Wine leverandører
- Områder & underområder
- Spiritus hovedtyper
- Spiritusleverandører
- Glas & tilbehør
- Tilbud
- Producenter
- Inspiration
Bestil inden d. 23. dec kl. 13 for levering inden nytår
Vecchia Romagna er den mest populære italienske brandy i hele verden - et stensikkert vidnesbyrd om, at du her fra et produkt, der gennem generationer har været garant for klasse.
Vecchia Romagna
- Kun 26 på lager online
Gå til side
ud af 1
Om Vecchia Romagna
Vecchia Romagna Etichetta Nera er verdens bedst sælgende italienske brandy - og sådan har det være i mere end 50 år. En forrygende, klassisk druebaseret brandy, der helt siden 1820 har været fremstillet i italienske Bologna.
Helt fra begyndelsen af det 18. århundrede har Buton-familien arbejdet på at perfektionere den ædle destillationskunst i Frankrig. Man har udviklet formler og hemmeligheder, som de omhyggeligt skrev ned i en dyrebar notesbog, bestemt til at blive overleveret fra generation til generation. Man havde så meget succes, at man fik den eftertragtede titel som leverandører til Kejser Napoleon I. Da regimet faldt, besluttede Jean, den mest talentfulde af Buton-arvingerne, at tage på en lang rejse til Italien, men ikke uden at tage sin families berømte opskriftsbog med.
Franskmanden indså, at han var ankommet til et land med en fantastisk vinkultur og besluttede sig for at slå sig ned i Emilia-Romagna. Her fandt han de perfekte druer, det rette klima og et miljø fyldt med kultur og inspiration til at forfine hans brandy. Destilleriet blev ødelagt i 1943 af pga. bombeangreb under Anden Verdenskrig. Kun de gamle underjordiske kældre overlevede angrebene og vogtede nidkært tønderne med deres dyrebare indhold. En sand skat, der gjorde det muligt for virksomheden at genopbygge og genvinde sin kommercielle succes, når krigen var slut.