- SUPERDEALS
- Rødvin
- Hvidvin
- Rosévin
- Andre vintyper
- Bobler
- Rundt om bobler
- Mousserende
- Champagne
- Producenter
- Populære
- Spiritus
- Rundt om spiritus
- Spiritus hovedtyper
- Spiritus undertyper
- Populære
- Fine Wine & Spirits
- Rundt om En Primeur / Fine Wine
- Fine Wine leverandører
- Områder & underområder
- Spiritus hovedtyper
- Spiritusleverandører
- Glas & tilbehør
- Tilbud
- Producenter
- Inspiration
Bestil inden d. 23. dec kl. 13 for levering inden nytår
HANDELSBETINGELSER
Seneste opdatering
Tirsdag d. 18. juni 2024
Generelle oplysninger
H.J. Hansen Vin A/S
CVR: 89 97 35 11
Vestergade 97-101
5000 Odense C
E-mail: [email protected]
Telefonnummer: 63 12 82 00
Samarbejdet mellem Vinspecialisten & H.J. Hansen Vin
Vinspecialisten er et landsdækkende netværk af mere end 50 selvstændige specialvinhandlere, der dels har adskillige års erfaring inden for branchen, dels har gode solide og rødder i det lokale erhvervs- og forretningsliv. Alle vine i sortimentet hos H.J. Hansen Vin findes hos eller kan skaffes via Vinspecialisten.
Kundeservice/Salgskontoret
Telefonnummer: 63 12 82 00
E-mail: [email protected]
Du kan bestille varer på vores webshop på alle tidspunkter af døgnet.
Har du generelle forespørgsler på varer eller lignende, besvarer vi opkald eller e-mails på følgende tidspunkter:
Mandag – torsdag: 8.00 – 16.30
Fredag: 8.00 – 16.00
Overholdelse af den danske lovgivning om salg af alkohol og spiritus
Eftersom der gælder helt særlige regler for salg af alkohol og spiritus i Danmark beder vi dig derfor om at være opmærksom på dette:
Personer mellem 16-18 år må købe vin, alkohol m.m. op til 16,5%
Personer under 18 år må ikke købe spiritus og stærkere alkohol (vodka, gin, m.m.) over 16,5%
Afgivelse af ordre
Afgivelse af ordre via vores webshop er ikke en juridisk bindende aftale. H.J. Hansen Vin har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Når du har afgivet en ordre via vores webshop, vil vores system automatisk sende dig en e-mail (bestillingsbekræftelse), hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar via e-mail (bestillingsbekræftelse) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail (ordrebekræftelse) fra H.J. Hansen Vin med information om, at vi har afsendt varen. Ordrebekræftelsen indeholder både en oversigt over dine bestilte varer, priser, og evt. fragtinformation.
Hvis H.J. Hansen Vin ikke er i stand til at opfylde din ordre som følge af for eksempel udsolgte varer, kontakter vi dig hurtigst muligt på enten telefon eller e-mail.
Som kunde er du ansvarlig og bærer risikoen for, at de indtastede kundeoplysninger er korrekte.
Betaling
Vi behandler dine oplysninger ud fra gældende standarder.
H.J. Hansen Vin modtager betaling med Mobilepay, Dankort/Visa-Dankort, MasterCard, Maestro, VISA og VISA Electron gennem samarbejde med NETS. Sammen sikrer vi dig et trygt og sikkert køb. Siden hvor du angiver dine kortoplysninger ser anderledes ud end resten af webshoppen – dette skyldes krav fra NETS. NETS sikrer, at siden er sikker og alle oplysningerne er krypterede. Din transaktion bliver gennemført i en PCI-certificeret betalingsgateway, hvor dine kortinformationer krypteres. Kommunikationen mellem dig og betalingsgateway foregår via den såkaldte SSL (Secure Socket Layer)-protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.
Der trækkes ikke penge på dit betalingsmiddel, før du har modtaget en ordrebekræftelse og varen er afsendt. Dette er dog anderledes ved varer som skal forudbetales. Ved varer (En Primeur), der ikke er på lager og skal forudbetales, vil vi bede om en særskilt bekræftelse ved betaling.
Bemærk: Der er ikke noget ekstragebyr, når du betaler med hverken MobilePay eller betalingskort.
OBS – Der gælder særlige vilkår for betaling af vores En Primeur vine:
- En Primeur vine skal forudbestilles (de er ikke på lager) og forudbetales
- En Primeur vine der købes online på webshoppen har det samme bestillingsflow som øvrige varer, men adskiller sig ved, hvornår pengene trækkes på din konto. Normalvis vil vi først trække pengene, når varerne sendes fra vores lager. Ved bestilling af En Primeur vine skal du betale for dine vare på forhånd.
- En Primeur vinene er meget eftertragtede og kan være mange måneder undervejs, derfor er forudbetaling nødvendig for at vi kan sikre din ordre. Derfor er proceduren anderledes ved En Primeur-vine.
En Primeur vine er særlig eftertragtede vine der er meget svære at opdrive, når de ellers frigives fra vinslottene. Derfor ligger de som varer der kan forudbestilles online eller gennem vores Fine Wine Manager, Morten Bay på [email protected] eller på telefon 22 90 22 93
Betalingsaftaler for BtB kunder
Ved firma- eller virksomhedsaftaler (BtB) kan der indgås en faktureringsaftale H.J. Hansen Vin og firma/virksomhed imellem. Herefter kan firma/virksomhed gå gennem betaling uden at anvende betalingskort eller lignende, så længe man er logget ind og har valgt ”Konto (Faktura tilsendes)” ved betalingsmetoderne.
Gavekort
I vores fysiske butikker kan du købe et gavekort til én, du holder af. Et gavekort, der købes i vores fysiske butikker, kan benyttes i følgende butikker:
Gavekortet kan dog ikke anvendes i vinafdelingerne i Magasin.
Gavekortet er gyldigt i tre år efter udstedelsesdatoen. Udstedelsesdatoen fremgår af gavekortet. Gavekortet kan ikke anvendes på webshoppen, og man kan ikke købe gavekort på webshoppen. Det er heller ikke muligt anvende et gavekort på webshoppen, der er købt i en fysisk butik. Et gavekort fungerer som betalingsmiddel, men kan ikke ombyttes til kontanter. Et alternativ til et gavekort kunne være én af de populære smagekasser, som også er oplagte som gaveidé.
Her kan du ganske gratis få vedlagt en lille hilsen til den heldige, som skal forkæles med seks flasker god vin inden for et tema.
Levering
Som privatkunde hos H.J. Hansen Vin er der følgende leveringsformer:
- Afhent i butik (Standard valg) – Pakker bringes ud mandag – fredag
- PostNord pakkeboks – Pakker bringes ud mandag - fredag
- Privatlevering til døren – Pakker bringes ud mandag – fredag
- Levering til din arbejdsplads – Pakker bringes ud mandag - fredag
Bemærk:
På webshoppen kan der ske ændringer til leveringsmetoderne alt afhængig af, hvor mange varer du vælger at lægge i kurven. Det skyldes at vægten har betydning for, hvilken distributør der vælges til at fragte varerne ud til dig. I så fald vil leveringsmetoden skifte til et standardvalg, som vi har angivet. Det vil du blive gjort opmærksom på. Efterfølgende kan du se, hvilke leveringsmetoder og distributører, du har mulighed for at vælge med den ordrestørrelse, du har lagt i kurven og herudfra træffe dit valg.
Standardvalg af leveringsform på webshoppen er ”Afhent i butik”. Denne leveringsform et altid gratis uanset ordrestørrelse. Hvis du ønsker en anden leveringsform, skal du aktivt vælge dette enten i ”kurven” eller under ”levering”, inden du går til betaling.
Ved levering til privatkunder forventes normalt en leveringstid på 1-2 hverdage. Den forventede leveringstid kan dog variere i spidsbelastningsperioder som f.eks. Black Friday.
Levering vedrørende Black Week
Der må forventes op til tre hverdages levering ved bestillinger i forbindelse med Black Week. Vi pakker naturligvis alle forsendelse så hurtigt vi kan.
Bytteinformation ved Black Week og julesalg
Vi bytter mod kvittering til og med uge 2 hos Vinspecialisten eller H. J. Hansen Vin.
Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
Afhent i butik
Vi har et tæt samarbejde med den landsdækkende kæde af Vinspecialist-butikker, der sikrer at du kan vælge at afhente din ordre i den lokale butik.
Din pakke leveres med Danske Fragtmænd til den valgte butik. Du modtager en sms fra Danske Fragtmænd, når din pakke er leveret til butikken.
Ved afhentning i butikken skal du medbringe pakkenummeret og fremvise personligt ID for at få pakken udleveret. Din ordre leveres til den valgte butik, hvor den kan afhentes 1-2 hverdage efter din bestilling. Du skal have modtaget en SMS om at din levering er klar til afhentning, inden du kommer ind i butikken.
Der er gratis levering uanset ordrestørrelse, hvis du vælger ”Afhent i butik”.
Skulle du glemme at hente din pakke i butikken, returneres pakken til os efter to uger. I sådanne tilfælde forbeholder vi os ret til at pålægge et gebyr til dækning af returfragt og håndteringsomkostninger.
Levering til din privatadresse via PostNord
Din pakke vil blive leveret til din bopæl. Er du ikke hjemme, når pakkeposten ankommer, vil du modtage en sms, der informerer om, at din pakke kan afhentes inden for de næste 7 hverdage på det oplyste udleveringssted. Ved afhentning på udleveringsstedet skal du medbringe pakkenummeret, der fremgår af sms og e-mail. Husk at medbringe personligt ID for at få pakken udleveret.
Pakken leveres af PostNord. Levering vil finde sted 1-2 hverdage efter din bestilling.
Prisen på denne leveringsmetode er 99,95 DKK, hvis ordren er mindre end 699,95 DKK. Der er gratis levering ved denne leveringsmetode, hvis ordren er på 699,95 DKK eller derover.
Skulle du glemme at hente din pakke på posthuset, returneres pakken til os efter 2 uger. I sådanne tilfælde forbeholder vi os ret til at pålægge et gebyr til dækning af returfragt og håndteringsomkostninger.
Levering til din privatadresse via Danske Fragtmænd
Din pakke vil blive leveret til din bopæl.
Pakken leveres af Danske Fragtmænd. Levering vil finde sted 1-2 hverdage efter din bestilling.
Prisen på denne leveringsmetode er 99,95 DKK, hvis ordren er mindre end 699,95 DKK. Der er gratis levering ved denne leveringsmetode, hvis ordren er på 699,95 DKK eller derover.
Standard hos Danske Fragtmænd er levering til stueplan. Du kan dog vælge ”Indbæring” og dermed betale et ekstra gebyr på 150 DKK for at varen bæres helt op til dig. I så fald skal opgangen være frit tilgængelig.
Du kan også vælge at din pakke må stilles uden kvittering. Dette er gratis.
Er du ikke hjemme, når pakkeposten ankommer, vil du modtage en sms, der informerer om, at din pakke kan afhentes inden for de næste 7 hverdage på det oplyste udleveringssted. Ved afhentning på udleveringsstedet skal du medbringe pakkenummeret, der fremgår af sms og e-mail. Husk at medbringe personligt ID for at få pakken udleveret.
Skulle du glemme at hente din pakke på udleveringsstedet, returneres pakken til os efter 2 uger. I sådanne tilfælde forbeholder vi os ret til at pålægge et gebyr til dækning af returfragt og håndteringsomkostninger.
Levering til din arbejdsplads via PostNord
Du kan vælge at få sendt din ordre til dit arbejde. Det er dog dit ansvar inden at sikre, at levering til arbejdspladsen er forenelig med din arbejdsplads politik.
Prisen på denne leveringsmetode er 89,95 DKK, hvis ordren er mindre end 699,95 DKK. Der er gratis levering ved denne leveringsmetode, hvis ordren er på 699,95 DKK eller derover.
Pakken leveres af PostNord. Levering vil finde sted 1-2 hverdage efter din bestilling.
Skulle du glemme at hente din pakke, returneres pakken til os efter 2 uger. I sådanne tilfælde forbeholder vi os ret til at pålægge et gebyr til dækning af returfragt og håndteringsomkostninger.
Levering til din arbejdsplads via Danske Fragtmænd
Du kan vælge at få sendt din ordre til dit arbejde. Det er dog dit ansvar inden at sikre, at levering til arbejdspladsen er forenelig med din arbejdsplads politik.
Pakken leveres af Danske Fragtmænd. Levering vil finde sted 1-2 hverdage efter din bestilling.
Prisen på denne leveringsmetode er 89,95 DKK, hvis ordren er mindre end 699,95 DKK. Der er gratis levering ved denne leveringsmetode, hvis ordren er på 699,95 DKK eller derover.
Standard hos Danske Fragtmænd er levering til stueplan. Du kan dog vælge ”Indbæring” og dermed betale et ekstra gebyr på 150 DKK for at varen bæres helt op til dig. I så fald skal opgangen være frit tilgængelig.
Du kan også vælge at din pakke må stilles uden kvittering. Dette er gratis.
Skulle du glemme at hente din pakke, returneres pakken til os efter 2 uger. I sådanne tilfælde forbeholder vi os ret til at pålægge et gebyr til dækning af returfragt og håndteringsomkostninger.
Leveringformer og aftaler for vores BtB kunder
Ved leveringsformer for firma- eller virksomhedsaftaler henvises der til gældende kontrakter mellem H.J. Hansen Vin og den pågældende virksomhed.
Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Produkter med senere leveringstid sendes hurtigst muligt. Det vil dermed være at betragte som en dellevering.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
Har modtaget din vare
Får den sidste vare i fysisk besiddelse, hvis det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Kontakt os venligst inden evt. varer returneres, idet vi henviser til Forbrugeraftaleloven, kapitel 3, §5, stk. 3 pkt. 4, hvoraf det fremgår, at fødevarer/drikkevarer ikke er omfattet af returret, hvorfor returnering uden forudgående aftale ikke er muligt.
Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til [email protected] eller ringe på 63 12 82 00. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. I sådanne tilfælde forbeholder vi os ret til at pålægge et gebyr til dækning af returfragt og håndteringsomkostninger.
Efter modtagelse må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Varer som ikke længere er uåbnede eller kurante
Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
Forseglingen er brudt eller etiket og lignende er blevet ødelagt (Forsegling omfatter også særlig emballage, der beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet)
Køb af booking og events
Returnering
Hvis de købte varer ikke svarer til dine forventninger, kan du vælge at returnere varerne til os. Varerne skal blot returneres i samme stand og mængde som modtaget og senest 14 dage efter modtagelsen.
Sådan fortryder du
Du fortryder dit køb ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan f.eks sende en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder, til [email protected], vi anbefaler, at du gemmer denne mail som kvittering.Vedlæg venligst dokumentation ved din returnering (gerne kopi af din faktura) der angiver hvilket fakturanummer der er tale om. Derudover skal vi bede om dit bank registreringsnummer og kontonummer, hvorpå pengene ønskes indsat. Vi sender ikke kontanter.
Sådan returnerer du ved køb online og køb i vores fysiske butikker
Du kan vælge at returnere dine varer i en af vores butikker, find vores butikker her - og få udskrevet et tilgodebevis. Eller vælge at returnere dine varer til nedenstående returneringsadresse, du skal selv betale omkostningerne for returneringen af varerne.
Bemærk!
Varer som er købt i vores vinafdelinger i Magasin kan kun returneres til samme vinafdeling i Magasin og kun mod forevisning af kvittering.
Returneringsadresse:
H.J. Hansen Vin A/S
Tolderlundsvej 103
5000 Odense C
Varer undtaget fortrydelsesret
Varer som ikke længere er uåbnede eller kurante
Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
Forseglingen er brudt eller etiket og lignende er blevet ødelagt (Forsegling omfatter også særlig emballage, der beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet)
Køb af booking og events
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end den der er nødvendig for at fastslå varernes art, egenskab og den måde den fungerer på.
Reklamation
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.
Når du handler på hjhansen-vin.dk har du 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Har du sendt en vare ind til reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du sende det til følgende adresse:
H.J. Hansen Vin A/S
Tolderlundsvej 103
5000 Odense C
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Tag evt. en kopi af fakturaen og angiv hvori fejlen består ud fra det pågældende produkt.
Bemærk – Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse elle reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces.
Konkurrencevilkår
Deltager du i H. J. Hansen Vin's konkurrencer kan du herunder læse mere om vilkårene for deltagelse.
Når der afholdes konkurrencer, er der altid nogle særlige betingelser og vilkår, som gør sig gældende før man kan deltage i konkurrencen.
Deltager du i en H. J. Hansen Vin's konkurrence, accepterer du således følgende konkurrencebetingelser.
Konkurrencen har til formål at markedsføre H. J. Hansen Vin, og deltagelse forudsætter oplysning af navn og mail. H. J. Hansen Vin forbeholder sig ret til at offentliggøre navn på vinderen af konkurrencen på de medier, som H. J. Hansen Vin anvender og kontakte vedkommende direkte.
Præmien kan ikke ombyttes til kontanter. H. J. Hansen Vin forbeholder sig retten til at kontrollere alder og adresse på vindere og frasortere deltagere under 18 år eller deltagere, som ikke er bosat i Danmark.
Er konkurrencen købsbetinget vil det fremgå særskilt i den konkrete konkurrence.
Forsøg på deltagelse i konkurrencen efter sidst deltagelsesfrist vil ikke komme i betragtning. H. J. Hansen Vin afgør om en tilmelding er modtaget rettidigt og hvorvidt den kan godkendes ud fra ovenstående betingelser. Ligeledes er det deltagerens eget ansvar, at tilmeldingen af konkurrencen kommer rettidigt frem. H. J. Hansen Vin holdes ikke ansvarlig for problemer med tilmelding, men står tilgængelig til at hjælpe.
Konkurrencer afholdes i samarbejde med H. J. Hansen Vin og nogle af vores leverandører. Oplysninger på deltagere af konkurrencer er udelukkende begrænset til H.J. Hansen Vin og deles ikke med tredjepart. Vi henviser til vores persondatapolitik.
Ved deltagelse i en konkurrence hos H. J. Hansen Vin er man indforstået med konkurrencereglerne.
H. J. Hansen Vin forbeholder sig ret til at afslutte konkurrencer uden forudgående varsel. H. J. Hansens Vin’s afgørelse i forbindelse med konkurrencer er endelig.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på hjhansen-vin.dk, har vi brug for minimum følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for H.J. Hansen Vin. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Ved persondatapolitik for firma- eller virksomhedsaftaler henvises der til gældende kontrakter mellem H.J. Hansen Vin og den pågældende virksomhed.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, bedes du rette din henvendelse til vores kundeservice på 63 12 82 00 eller til kundeservice på [email protected]
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected].
Forbehold og ansvarsfraskrivelse
H.J. Hansen Vin webshop tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører. Ved kampagneperioder som f.eks Black Week kan der forekomme kampagnepriser som ændrer sig på daglig basis.