- SUPERDEALS
- Rødvin
- Hvidvin
- Rosévin
- Andre vintyper
- Bobler
- Rundt om bobler
- Mousserende
- Champagne
- Producenter
- Populære
- Spiritus
- Rundt om spiritus
- Spiritus hovedtyper
- Spiritus undertyper
- Populære
- Fine Wine & Spirits
- Rundt om En Primeur / Fine Wine
- Fine Wine leverandører
- Områder & underområder
- Spiritus hovedtyper
- Spiritusleverandører
- Glas & tilbehør
- Tilbud
- Producenter
- Inspiration
Bestil inden d. 23. dec kl. 13 for levering inden nytår
RETURNERING
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
- Har modtaget din vare
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, hvis det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
- Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Kontakt os venligst inden evt. varer returneres, idet vi henviser til Forbrugeraftaleloven, kapitel 3, §5, stk. 3 pkt. 4, hvoraf det fremgår, at fødevarer/drikkevarer ikke er omfattet af returret, hvorfor returnering uden forudgående aftale ikke er muligt.
Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til [email protected] eller ringe på 63 12 82 00. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. I sådanne tilfælde forbeholder vi os ret til at pålægge et gebyr til dækning af returfragt og håndteringsomkostninger.
Efter modtagelse må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Flasker der ikke længere er uåbnede eller kurante
- Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Forseglingen er brudt eller etiket og lignende er blevet ødelagt (Forsegling omfatter også særlig emballage, der beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet)
Returnering
Hvis de fremsendte varer ikke svarer til dine forventninger, kan du vælge at returnere varerne igen. Varerne skal blot returneres i samme stand og mængde som modtaget senest 14 dage efter modtagelsen.
Vedlæg venligst dokumentation ved din returnering (gerne kopi af din faktura) der angiver hvilket fakturanummer der er tale om. Derudover skal vi bede om dit bank registreringsnummer og kontonummer, hvorpå pengene ønskes indsat. Vi sender ikke kontanter.
Som kunde hæfter du selv for fragtomkostninger fra dit hjem til H.J. Hansen Vin.
Varerne skal sendes til nedenstående adresse:
H.J. Hansen Vin A/S
Tolderlundsvej 103
5000 Odense C
Efter modtagelse må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering.
Ved online køb kan du returnere dine varer og få pengene retur.
Returnering vil ikke blive godkendt i nedenstående scenarier:
- Flasker der ikke længere er uåbnede eller kurante
- Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Forseglingen er brudt eller etiket og lignende er blevet ødelagt (Forsegling omfatter også særlig emballage, der beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet)
Returnering til butik
Efter modtagelse af dine varer må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering.
Ved online køb kan du returnere dine varer til butikken og få udskrevet et tilgodebevis.
Returnering vil ikke blive godkendt i nedenstående scenarier:
- Flasker der ikke længere er uåbnede eller kurante
- Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Forseglingen er brudt eller etiket og lignende er blevet ødelagt (Forsegling omfatter også særlig emballage, der beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet)
Reklamation
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.
Når du handler på hjhansen-vin.dk har du 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Har du sendt en vare ind til reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du sende det til følgende adresse:
H.J. Hansen Vin A/S
Tolderlundsvej 103
5000 Odense C
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Tag evt. en kopi af fakturaen og angiv hvori fejlen består ud fra det pågældende produkt.
Bemærk – Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse elle reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces.